سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید زغال لیمو مرغوب

با بهترین روش تهیه زغال لیمومرغوب آشنا شوید. بعد از اختراع آتش توسط پیشینیان، آتش و مواد اشتعال زا، به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان‌ها بدل گشتند. چوب خشک و مشتقات نفتی، تأمین کنندگان نیاز انسان به حرارت و گرما می‌باشند. چوب درختان، به صورت خام و نیمه سوخته استفاده می‌شود. به چوب نیمه سوخته ی درختان، زغال می‌گویند که دارای انواع مختلفی چون: زغال لیمو، زغال کبابی، زغال بریکت، زغال سکه ای و زغال شمش میباشد. زغال لیمو از دیر باز، به عنوان مرغوب ترین و به صرفه ترین نوع زغال شناخته می‌شود.

زغال لیمو چیست؟

زغال باکیفیت تهیه شده از چوب مرکباتی چون: لیمو، نارنج و پرتقال را زغال لیمومی‌نامند. استفاده از چوب درخت بلوط، درخت انجیر، درخت لیمو و مرکبات در تهیه ی زغال مرغوب رایج میباشد. زغال تهیه شده از چوب مرکبات، براق، فاقد دود و بو و بدون خاکستر است.

پروسه تولید زغال لیمو صنعتی و سنتی

تولید زغال لیمو

زغال، چوبی است که به طور کامل نسوخته و قبل از تبدیل شدن به خاکستر خاموش شده است. زغال لیمودارای 85 الی 95 درصد کربن میباشد. در گذشته زغال را به روش سنتی در کوره های ساده تولید می‌کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، تولید زغال به صورت صنعتی و به کمک دستگاه های مخصوص، امکان پذیر شده است.

روش سنتی: تهیه ی زغال در روش سنتی، به دو صورت عمده و خرده انجام می‌شود.

تهیه ی زغال خانگی: چوب های مرغوب را درون یک گودال یا بشکه ای منفذ دار به صورت لایه لایه آتش زده و بعد از یک الی دو ساعت، روی گودال یا بشکه را به وسیله ی ورقه ی فلزی و خاک کاملا پوشاند. یک الی دو روز زمان کافیست تا زغال آماده شود.

تهیه زغال عمده: تهیه ی زغال سنتی به صورت عمده، در کوره های بزرگ به مدت دو الی سه هفته طول میکشد.

روش صنعتی: تهیه ی زغال به روش صنعتی، به دلیل وارد نکردن دود و آلاینده به محیط زیست و تولید زغال باکیفیت بالاتر، بر تهیه ی زغال به روش سنتی ارجحیت دارد. زغال صنعتی طی پنج مرحله تهیه میشود:

مرحله ی اول: چوب درخت مدنظر را در طبقه های کوره قرار می‌دهند. در این مرحله به وسیله ی حرارت بالا، هیزم ها را در محیط خلاء کوره سفت و فشرده میسازند.

مرحله ی دوم: هنگام سوختن چوب، مایعی با خاصیت اسیدی از چوب تراوش می‌شود که به سرکه ی چوب معروف است. در این مرحله، سرکه ی چوب را به روش تقطیر جمع آوری می‌کنند.

مرحله ی سوم: در این مرحله دمای کوره حدود 200 درجه بوده و به همین دلیل باز هم سرکه ی چوب قهوه ای قابل استخراج میباشد.

مرحله ی چهارم: طی مرحله ی چهارم، دود و آلاینده های تولید شده را به روش کندانسیون از کوره خارج و دفع می‌کنند. مرحله ی چهارم نقش بسزایی در حفظ محیط زیست ایفا می‌کند.

مرحله ی پنجم: مرحله ی پایانی پروسه ی تهیه ی زغال، هواگیری کوره و ایجاد محیط مناسب برای دم کشیدن زغال میباشد. پس از این مرحله کوره سرد شده و زغال آماده می باشد.

زغال لیمو سکه ای

زغال لیمو سکه ای

در سال‌های اخیر، جهت جلوگیری از قطع درختان و تهیه زغال با اشکال متفاوت، طراحی و تولید زغال فشرده و بریکت آغاز شده است. زغال لیمویی فشرده، به عنوان بهترین زغال پرسی شناخته می‌شود. مواد اولیه زغال پرسی‌؛ خاک اره، خاک زغال و پوست گردو و پسته می باشد. درجه ی کیفیت این زغال به کیفیت متریال اولیه بستگی دارد.

در تولید زغال لیمو سکه ای، از خاک اره ی چوب لیمو، خاک زغال چوب مرکبات و پوست گردو بهره می‌گیرند. متریال اولیه را گرم کرده و توسط دستگاه اکسترودر، فشرده کرده سپس حرارت می‌دهند. در نهایت زغال خام را از دستگاه اکسترودر خارج کرده و در کوره می ریزند تا به مرحله پخته و آماده سازی برسد.                                                 سپس طی یک پروسه فشرده سازی و قالب زنی، زغال را در طرح ها و اشکال مختلفی مثل : میله ای، شمشی، سکه ای و دایره ای به حالت پرس در می آورند. زغال سکه ای به عنوان زغال مخصوص قلیان شناخته می‌شود. این زغال مرغوب، فاقد بو و دود می باشد.

ویژگی های زغال لیمو مرغوب

زغال مرغوب با روش تولید اصولی و استفاده از چوب باکیفیت تهیه می شود. چوب بدون ترک، سفت و خشک برای تولید زغال مناسب میباشد. زغال لیموی باکیفیت از ویژگی های ذیل برخوردار می باشد.

         رنگ براق و مشکی

         بدون خاکستر و یکدست

         هنگام شکستن صدای خشک و فلزی دارد

         حرارت را به مدت طولانی حفظ میکند

         شعله ی گرم و پر حرارت دارد

         حداقل بو و دود را تولید میکند

         سردرد و سرگیجه ایجاد نمیکند

         دارای بیشترین مقدار کربن میباشد

         بدون جرقه و صدا

         فاقد گازهای سمی

         بادوام و مقاوم

موارد استفاده از زغال لیمو

آیا از موارد استفاده از زغال لیمو اطلاعی دارید؟استفاده از زغال، مخصوصا نوع تهیه شده از لیمو، به دلیل بوی طبیعی و قیمت مناسب، رایج می باشد. زغال نسبت به آتش دود، بو و خاکستر کمتری تولید کرده، و درنتیجه کاربردی تر میباشد.

موارد استفاده از زغال لیمو:

         کبابی کردن مواد غذایی مثل؛ مرغ، گوشت، ماهی، گوجه، بادمجان و...

         قلیان

         روشن کردن شومینه و تولید گرما

         استفاده در کرسی های سنتی

         دود کردن اسپند‌

         تهیه ی چای آتشی

سود حاصل از تهیه ی زغال لیمو

ویژگی های زغال لیمو مرغوب

در مورد سود حاصل از فروش زغال لیمو اطلاعاتی دارید؟ در کشوری مثل ایران و کشورهای شرق آسیا که مواد اولیه تهیه ی زغال در دسترس میباشد، سرمایه ی چندانی برای شروع فعالیت در حوزه ی تولید زغال لازم نیست. سود و درآمد حاصل از تولید زغال، چند برابر هزینه ی مصرفی میباشد. تولید و فروش زغال بریکت که از مواد اولیه ی دور ریختنی و بازیافتی تهیه میشود، بسیار پرسود تر از فروش زغال عادی است.

نکات تکمیلی در مورد زغال لیمو

به طور کلی خرید زغال لیمو به مانند سایر نمونه های مشابه مستلزم رعایت نکات مهم زیر است:

         برای تولید یک کیلو زغال لیمو مرغوب، 4 کیلو ماده ی اولیه نیاز میباشد.

         از سرکه تولید شده ی زغال در کوره ی صنعتی، در آفت کشی و کود دهی گیاهان استفاده می شود.

         در روش صنعتی تهیه ی زغال، به دلیل حرارت یکسان و دمای بالای کوره، تمام هیزم ها به زغال مرغوب بدل می‌شوند.

         قیمت زغال، به نوع، کیفیت مواد اولیه و روش تولید بستگی دارد.

         استفاده از زغال در محیط های سربسته توصیه نمی‌شود.

زغال لیمو صادراتی

آیا تاکنون چیزی درباره زغال لیمو صادراتی به گوشتان خورده است؟ دمای زغال لیمو صادراتی باید چقدر باشد؟ یکی از صادرکنندگان زغال لیمو خوب و مجلسی که این محصول را به صورت عمده به سراسر نقاط کشور و حتی خارج از کشور نیز ارسال می کند شرکت معتبر و شناخته شده زغالچی می باشد. این شرکت که برای اولین بار در سال 1388 افتتاح گردید توانست طی یک بازه زمانی کوتاه با تکیه بر شعار تضمین کیفیت محصولات، خود را به سراسر دنیا معرفی کرده و انواع زغال خوب و مرغوب را در نهایت کیفیت و مقرون به صرفه گی به مشتریانش عرضه دارد.

فروش زغال لیمو مرغوب به چه صورت است؟

آیا می دانید فروش انواع زغال لیمو خوب و مرغوب به چه صورت است؟قطعا خرید و فروش این محصول در اندازه های مختلف در نقاط مختلف ایران متفاوت است. اما اگر شما هم یکی از خریداران آن هستید و می خواهید این محصول را به صورت عمده در قیمت های ارزان خریداری کنید پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه زغالچی به نشانی https://zoghalchy.ir    / می باشد.